Nie ma prawdopodobnie chłopcy i dziewczęta, która nie lubiłaby dostawać prezentów – nawet najbardziej drobny upominek sprawia, że czujemy się lepiej, mamy lepszy humor i bardziej pozytywnie patrzymy na świat. Nasz idealny humor przenosi się też na osobę, od której taki prezent dostaliśmy. Obecnie ten psychologiczny aspekt wykorzystują profesjonaliści od reklamy i marketingu – wręczając nam upominki reklamowe niejako związują nas ze swoją firmą i sprawiają, że kojarzy się nam ona pozytywnie, jako coś dobrego i atrakcyjnego.
Niestety pod tym względem człowiek jest niewyobrażalnie podatny na manipulację i łatwo nim stresować, co jest skrzętnie wykorzystywane w wszelakiego rodzaju kampaniach reklamowych, zachęcających do kupna danego towaru lub skorzystania z jakiejś usługi. Wręcz najprostszy trik polegający na tym, że gadżety reklamowe są dodawane do już zakupionego produktu (np. gratisowa koszulka, maskotka, etc.) powoduje, że sprzedaż ma możliwość się wręcz kilkukrotnie zwiększyć. Szczególne pole do popisu mają marketingowy w okresach świątecznych oraz pod koniec roku, gdzie popularnymi gadżetami są przede wszystkim kalendarze na przyszły rok. W zależności od zamówienia, producent kalendarzy może wybić na nich logo firmy, która ma być promowana lub zaopatrzyć je w zdjęcia popularnych przedmiotów, które są przez nią sprzedawane. To szalenie skuteczny metodę na to, aby reklama była widoczna przez cały rok – w końcu kalendarz wisi w widocznym miejscu, a konsument pośrednio lub bezpośrednio utrwala sobie w świadomości logo i markę, po którą potem bezwiednie sięga w sklepach.
Sprawdź również: Studiosiedem – kalendarze książkowe.